Investerarnas kafferum

Det är inte alla som blir inbjudna till EFN för att tala med Gabriel Mellqvist: men det blir vår @lucas.mattsson :partying_face: :star_struck:! På tapeten: dagsaktuella rapporter från, precis det NIBE och Björn Borg:

Analytiker: Nibes återhämtning dröjer

3 gillningar

Jag äger lite Bitcoin och ett par andra kryptovalutor. Bra underhållning.

1 gillning

Äger inga bitcoin o inga andra krypton överhuvdtaget. Too boomer for crypto :sweat_smile: :joy:

1 gillning

This Karen doesn’t like Bitcoin. :frowning:

1 gillning

There are good things here, you can “see” more via the link. :slight_smile:

Jag måste säga, jag älskar här ”deep visual” bilder. :star_struck:

3 gillningar

Enligt min egen åsikt har VD sålt förvånansvärt lite i förhållande till sitt totala innehav. Verkar lita på sitt företag? :slight_smile:

1 gillning

Who is nervous about what the Q2 results will be like? :sunglasses:

2 gillningar

Yes, I can relate … :joy: :joy: :joy:

2 gillningar

Yes! Håller med! En bild kan säga mer än tusen ord.

3 gillningar

Särskilt på jobbet märker man hur ord inte alltid behövs när det finns en bild. Förståelsen uppstår åtminstone lättare.

Hur man tolkar vissa bilder kan ofta säga mycket om själva betraktaren.

Jag kunde berätta vad jag tänker om den här bild och hur det hänger ihop med investeringar.

Nej, men…

Jag skulle bara förståra andras katarsis.

4 gillningar

Johanna Englund skriver om Nordiska aktier med bred ekonomisk vallgrav. Bekanta namn på listan: vi har analys och material så det både räcker och blir över på såväl KONE, som Wärtsilä!

Läs hela artikeln här:
Nordiska aktier med en bred ekonomisk vallgrav | Morningstar

3 gillningar

Jag vill också tipsa om en utmärkt YouTube-kanal med riktigt intressanta videor för investerare, både på engelska och svenska.

I also want to recommend an excellent YouTube channel with really interesting videos for investors, both in English and Swedish.

:slight_smile:
https://www.youtube.com/@inderesnordic/videos

3 gillningar

Ganska okej resultat, inga stora överraskningar, eller vad tycker ni? :slight_smile:

image
image

3 gillningar

TACK :heart:! JAA!! Kolla in denna kanal! Numera gör vi en hel del shorts (kortvideos) också! Kolla in - du kan få input och inspiration kring ngt särskilt bolag, vem vet :slight_smile: <3 ?

Ex. på shorts:

Kolla in kanalen här:
https://www.youtube.com/@inderesnordic

2 gillningar

Jag tycker att era SHORTS-videor är utmärkta.

Man får snabbt idéer eller lär sig något enskilt snabbt. Ibland har de till och med varit underhållande. :slight_smile:

3 gillningar

AI, AI, AI… it’s always hard to see what’s truly amazing and groundbreaking about artificial intelligence, especially when people often talk about things that have been around for a long time. AI is a trendy acronym, and I can’t always tell when there’s genuinely something new that hasn’t existed before.

An email autoresponder is now also considered AI. :smiley:

image

1 gillning

Vilka företag är dessa? Det finns många företag på Stockholmsbörsen, och dagliga rörelser verkar ofta vara stora. Oodash (OODA) är tydligen ett softwareföretag, men gör förskräckliga förluster. Någon AI-hype? Och vad är SECI, ett säkerhetsföretag?

“oodash är en bolagsgrupp med fokus på företag inom mjukvara-som-tjänst (SaaS) och artificiell intelligens (AI) framförallt inom beslutsstöd (BI) och datasäkerhet (GDPR). Bolagsgruppen tillhandahåller även AI-tjänster i form av konsultation, utbildning och implementering. Bolagsgruppen verkar på en global marknad. Huvudkontoren är belägna i Stockholm och München.”

Secits Holding är en koncern som idag består av bolagen Secits Sweden, Säkra Larm och Westra Security som tillsammans levererar säkerhets- och trygghetstjänster till privatkonsumenter, företag, offentlig miljö och myndigheter. Bolaget erbjuder lösningar så som larmsystem, passagesystem, varularm, certifierad larmcentral och kameraövervakning med videoanalys som paketeras efter kundens behov. Secits Holding grundades 2007 och har sitt huvudkontor i Stockholm."

2 gillningar

Tack! Love your comment: “Ibland har de till och med varit underhållande” :joy: :joy:. Yes: we are here to please :wink: :joy:! Skämt å sido: det är Inderes - och Inderes community när det är som bäst: om vi lyckas inspirera andra, och tillsammans ge varandra input o nya idéer, ibland även på ett underhållande sätt: VAD kunde vara bättre :heart: ?

Allt detta handlar om hela kärnan och mottot med vår verksamhet: att demokratisera informationen på finansmarknaden :partying_face: :partying_face:

1 gillning

Ja-aa… har du grävt närmare i någon av dem @Verneri_Pulkkinen ? Personligen har jag ej gjort det.

Överlag har jag noterat att många bolag som finns på Stockholmsbörsen går under kategorin “hör dessa hemma på börsen överhuvudtaget”. Detta sagt utan att döma någon, men mer som en heads-up till alla privatinvesterare: dvs: know what you buy!

2 gillningar