Inderes, välkommen till Sverige!

Jättehäftigt att se Inderes.se forum på gång!

Det kanske säger nåt att jag har besökt Inderes.fi forum 862 dagar under de senaste 3 åren och har spenderat där mer än 11 dagar totalt (precis, mer än 264 timmar).

Det är otroligt hur mycket värde Inderes har skapat i Finland. Jag kommer ihåg när jag jobbade som aktie analytiker på Nordea Markets i Stockholm mellan 2015 och 2017, alla kunder som vi hade var institutionella kunder. Det var omöjligt för en privat investerare att få samma information som de professionella investerare fick under den tiden. Men Inderes har ändrat galet mycket i Finland och nuförtiden är det så häftigt med alla analyser och även intervjuer med management teams som delas ut på Inderes Tv (https://www.inderes.fi/fi/inderestv) och Inderes forum i Finland. Till och med finns det många vd och cfo som skriver och svarar på investerarnas frågor på forumet.

Jag verkligen hoppas och tror på det att Inderes kan göra samma resa i Sverige. Vad jag har hört är att det finns typ 700 svenska börslistade bolag som har ingen analyst coverage. Det är dags att hitta dem och erbjuda för de där bolag en möjlighet att hålla lika bra kontakt med investerare som de små bolag gör i Finland!

Det blir spännande. Lycka till och välkomna alla till forumet.

20 gillningar

Välkommen Inderes till Sverige, det skulle vara mycket intressant för att lärä känna av svenska bolag!

13 gillningar

Hej, tack för era fina inlägg och tack för berömmet. Det verkar som om vi lyckats, i alla fall i viss omfattning med vår mission :), dvs att sammanföra börsbolag och investerare :slight_smile: ! En demokratisering av informationen på finansmarknaden gynnar alla parter på marknaden och det är härligt att få feedback som denna. Nu börjar vi, sakta men säkert att ta våra första steg i Sverige. Ett steg i taget, babysteps. Tålamod kommer att behövas :)! Hoppas ni alla är taggade att följa med på resan! Så småningom kommer vi att producera och sprida content, ett babysteg i taget. We will keep you posted!

6 gillningar

inderesTV är nu också på Youtube på svenska :partying_face:

Den första videon handlade Kamux som investeringsobjekt :point_up_2: Måste säga som aktieägare av Kamux att den här videon tog en riktig bra koll på Kamux och diskuterade alla centrala saker - alltså var på alla möjliga nivåer omfattande. Rekommenderar starkt till alla att kolla videon oberoende på det om man äger aktier eller inte!

8 gillningar