Inderes behind the scenes :)

Hej alla☀️! Extremt skoj att så många hittat till forumet! Tänkte starta en lite mindre officiell tråd med den just nu ngt fåniga rubriken ‘behind the scenes’. Den som kommer på ngt bättre får gärna tycka till! Unplugged, at the office kunde fungera lika bra😁. Strunt samma, nu kör vi! Lite bilder från idag:





12 gillningar

Oh, my god. :fire:

Är han kanske Finlands mest kända investerarinfluencer? :sunglasses:

Förra året blev han också officiellt utsedd till årets investeringsinfluencer.

4 gillningar

@Isa_Hudd, vilka är enligt dig de bästa sakerna när du jobbar på Inderes? :slightly_smiling_face:

Jo, absolut, Finlands invevesteringsinfluencer nummer ett Verneri Pulkkinen i egen hög person :partying_face:!

2 gillningar

Tack för frågan @börsen84 :smiley:!
Svaret är enkelt. Jag brinner verkligen för att demokratisera informationen på finansmarknaden (se Inderes samhälleliga mål nedan) ! Att börsen skall kännas tillgänglig för alla är en viktig drivkraft för mig.

Det var någon som frågade mig: "är inte målet att demokratisera informationen på finansmarknaden lite onödigt högtravande? Mitt ärliga svar är ett rungande nej! - Det är det som får mig att stiga upp och gå till jobbet :partying_face:!

Att jag får göra detta, tillsammans med utomordentliga kolleger och ER alla superba personer, som skriver i forumet, eller hör av sig via andra kanaler, för att bolla börsrelaterade idéer och tankar gör det hela ännu bättre!

Min fasta övertygelse är att man kommer längre ( i alla avseenden) tillsammans, än ensam.

Vårt samhälleliga mål är att demokratisera informationen på finansmarknaden. Vi vill att alla, oavsett bakgrund, eller ställning, skall ha likvärdig tillgång till information om marknaden, och därigenom likvärdiga möjligheter till att förbättra sin egen framtid genom sparande och placerande.

Se: Inderes Oyj

3 gillningar

Dagens inspobild :slight_smile: ! Inderes vd @mikaelrautanen på kontoret.

Få verkställande direktörer är såhär tillgängliga ! Ni har väl noterat att ni når honom direkt i kedjan Inderes as an investment (direktlänk nedan):

Ta tillfället i akt och bombadera honom med frågor :wink: :smiley: :partying_face: !

6 gillningar

Halloj! En bild säger mer än tusen ord - lite inspobilder igen:
Studiobild från studio Eero innan sändning: Incap Q1 webcast + vd intervju

Möte om webbutveckling av vår plattform: www.inderes.se , .dk och .fi
@MiikkaLaitila @aleksi.anisimov och @Verneri_Pulkkinen i bild :partying_face:

Vår egen ESG expert @karoliina.loikkanen :partying_face:

Ps, för den som är intresserad av ESG frågor, kolla in @karoliina.loikkanen senaste artiklar här:

7 gillningar

Jag ber om ursäkt ifall detta meddelande inte passar in i denna tråd.

Här finns det regelbundna deltagare som skriver riktigt bra och välgrundat. Jag är verkligen glad över att Inderes personal är aktiv här och jag har fått mycket bra svar och information härifrån.

Tack så mycket till alla!

En liten begäran:
Skulle det vara möjligt att ha profilbilder och titlar synliga för alla Inderes-anställda? Det skulle vara trevligt.

Det här menar jag:
image

Tack! :slight_smile:

3 gillningar

TACK för kommentaren. Ja: bilder på alla från Inderes: det måste vi ta tag i :)!!

2 gillningar

Dagens behind the scenes:

Mitt i rapportregnet: i studion med @aapeli.pursimo som plitat ner en utomordentlig analys på Nyab. Denna gång var det vi som funderade på uttalet​:rofl::partying_face:… Anyway: direktlänk till analysen under videon:

6 gillningar

Hälsningar från Stockholmskontoret! Behind the scenes från studio 21 på Brunnsgatan :fire::partying_face:!!

3 gillningar

Behind the scenes från Stockholm!

Rekvisitaflytt från en studio till en annan. På bild: Jesper och Jonathan Hagman.

4 gillningar

Material till kommande CMD…

3 gillningar

Behind the scenes i vår fina studio i centrum av Stockholm! Bakom varje produktion finns en supercrew! I bild Leif, Chris och Stefan. Klipparen Henrik ej med på bild.

1 gillning

En lite annorlunda take idag: Inderes on the scene: vd Mikael Rautanen presenterar bolaget på Avanza s Börsdag i samarbete med Financial Hearings (dvs Inderes i Stockholm) :partying_face:

3 gillningar

@Isa_Hudd, du är väldigt aktiv här på diskussionsforumet och har producerat mycket bra material för Inderes-tjänsten tillsammans med andra. Tack för det!

Kan du berätta lite mer om dig själv och vad du gör? :slight_smile:

Tack för svaret i förväg!

3 gillningar

Jag tyckte att det här var trevligt. :slight_smile:

4 gillningar

Behind the scenes & coming up! :partying_face!
@anton.damsten @Pia_Maljanen :partying_face: :smiley:

3 gillningar

YEEY!! @Pia_Maljanen är inte bara världens bästa översättare! Nu har hon även gjort debut framför kameran!!
Pia har en gedigen finansbakgrund och är något av en diamant! @anton.damsten likaså!

Detta är resultatet :partying_face::

6 gillningar

Tack, det var fint sagt <3 ! Vem är jag?
Mamma och människa.
Ekonomie Magister med många fel och brister.
Liten på jorden, stor i orden :rofl:
På Inderes har någon av kollegerna kallat mig (tror det var @Verneri_Pulkkinen ) som sade “The Swedish Fire Brigade” (Fri tolkning :rofl:)

5 gillningar