Inderes behind the scenes :)

Tack för ditt trevliga svar! :smiling_face_with_three_hearts:

Du svarade ju på ett sympatiskt sätt. :slight_smile:

P.S. Dessa nya “bekantskaper” verkar verkligen kompetenta!

2 gillningar

Hej alla! Lite Inderes behind the scenes klipp från i går :smiley:! Varför? Det är alltid lite roligare bakom kulisserna än framför. Fredagen till ära:

Underbart söt liten gris på bordet :smiley: :star_struck: :pig2:! Bears and bulls are easy to find everywhere, så denna lilla goding gjorde min (LÅÅNGA) dag i går. Vet ej vem den tillhör? @Yu_Gong ? Is it yours?

Härligt med besök av Capmans vd Pia Kåll. Rekommenderar att lyssna/titta!
Kålls insikter och breda marknadserfarenheter (gällande allt från övergripande marknadssyn, onoterat, avkastningskrav till hållbarhet och affärsutveckling -ja you name it ) är väl svärda att ta till sig oberoende om man är aktieägare eller ej. En ynnest att få diskutera med henne!
Direktlänk här:
CapMan Q2’23: Hur sover Pia Kåll? (inderes.se)

5 gillningar

Jag förstår “rollen” för oxarna och björnarna, men vad är grisen’s roll, skulle du, @Johannes_Sippola, kunna berätta det? :slight_smile:

Capmans Pia verkar vara en mycket kompetent person. Tack för att du intervjuade henne! :pray: :slight_smile:

2 gillningar

Intressant fråga, fann ngt. sånhär artikel med snabb googlande:

Alltså jag tänkte före jag googlade att grisen sku kanske just matcha bra med nån sån investerare som bara kållar på vinsterna och int har nån strategi alls :grin:

4 gillningar

Tack herr Sippola! :slight_smile:

Är det oartigt att fråga om du är en “gris”?

1 gillning

Alltså jag får magkramp :joy: :joy: :joy: :pig2: :pig2: :pig2:!! Kanske det är därför @Yu_Gong fortfarande inte har svarat på om det är hans gris eller ej :joy:!!

Veckans mysterium: vem är ägare till grisen :). I will keep you posted :wink: :pig2:! (Intresseklubben noterar och prioritetspolisen funderar). Ha en fin dag alla!

3 gillningar

Jag sku int säga att jag e en gris i aktiemarknaden - har kanske varit tidigare helt i början av investeringskarriär, men så där brukar det gå för investerare i tidiga skedet av sin “karriär” :slight_smile:

1 gillning

Jag är inte en tjur, björn, gris… utan en turska/torsk (på finska).

Torsk=Förlust

“Jag sålde sedan de sista torskarna.”

2 gillningar

Mystery solved! Svaret på veckans viktigaste fråga :rofl: :partying_face:! @Yu_Gong är Guilty as charged, dvs grisens rättmätiga ägare :partying_face: :pig2:!

Vem är då @Yu_Gong ? Vågar påstå att en av Inderes mest mångsidiga profiler. Han kodar, han säljer, han skapar nytt och innoverar. En AGM mästare av rang :partying_face:! Därtill lär han vara alldeles skaplig på att investera :wink:.

Det finns nästan inget som Yu inte kan. (Förutom flytande svenska, men det skall vi se till att han lär sig :slight_smile: ). Om han definierar sig själv som gris eller ej får han själv svara på :partying_face: :pig2:

4 gillningar

Johannes och jag hade inte fått någon sömn, men nu kommer vi att kunna sova efter att vi har fått svaret.

Yu Gong är marknadens snabbaste kodare och kundtjänstrepresentant, åtminstone sådana historier har vi hört.

En kodare, en myt och en legend. :sunglasses:

2 gillningar

Kodare, myt och legend :joy: :joy: :partying_face: :partying_face:! Ungefär så, ja!

2 gillningar

:slight_smile:

2 gillningar

Jo såhär är det! Vi kan skatta oss lyckliga över all den in-house kompetens vi har, inom samtliga områden! Marianne är licenciat och hennes forskning är inriktad på centralbankskommunikation. Det finns få personer, överhuvudtaget i Norden med hennes insikt i centralbanksbeteende, samt kommunikation över huvudtaget.

Dvs då hon talar (i synnerhet om inflation och konjunktur) lönar det sig att lyssna :)! Always.

2 gillningar

Var i Stockholm i slutet av augusti och hade äran att intervjua Hexicons VD Marcus Thor. Bilden togs när intevjun var klar.

8 gillningar

En fin bild och intervjun var riktigt bra! :slight_smile:

Här kan du diskutera företaget:

2 gillningar

Inser precis att jag glömt att dela med mig av denna bild! :partying_face:
På bilden @tomi.pohja @Pia_Maljanen jag, @Isa_Hudd och @olli.vilppo1 :heart_eyes:! Platsen är Tokmanni butiken i Helsingfors, närmare bestämt i Gräsviken, precis granne med vårt huvudkontor.

Vi filmade in lite bakgrunds-stuff till vår video på Tokmanni som case + gjorde en kort filmsnutt.

Jag har gång efter annan lyft fram att det bästa med Inderes är människorna :star_struck:!! Något som förmedlas bättre än någonsin på denna bild!
TÄNK, TÄNK: att få kalla detta jobb!! :partying_face: :heart_eyes:

4 gillningar

Jag bara måste dela med mig av mitt eget kontorsdjur :lizard: :heart_eyes:!!
Blev riktigt avis på @Yu_Gong s lilla gris, så tog med mig min egen :heart_eyes:! Iom att jag tolkar arten till Gecko (må så vara att den är fel färg), så är namnet självklart: GORDON ;)!

Gordon finns i skrivande stund på Helsingforskontoret och dyker upp i åtminstone en kortfilm hittills. :heart_eyes: :lizard:! Materialet: lika mjukt gummi som Yu’s gris :partying_face: :rofl:

Obs! Detta är info av absolut noll relevans! Men lite Fredagsstämning kan man väl få unna sig :partying_face:!

5 gillningar

Gordon ser ju nästan ut som han vore gjord av edelstenar :heart_eyes: :star_struck:

3 gillningar

:partying_face: JA! En glittrig ödla :)!

2 gillningar

:slight_smile:

2 gillningar