Alltså jag dricker int på vardagar (några undantag finns om jag e med vänner) Men vi får se hur e läget på lördag (don’t try this at home kids…)
Bra med principer i livet !
Skulle du hitta något att köpa i den skaran?
https://twitter.com/StockSavvyShay/status/1789634137525211440
Äger ej någon av dessa, men känner def. ett sting över att jag borde. Funderar ofta på varför jag ej äger Microstoft… Av dessa på bilden är det nog den som lockar mest i nuläget. Äger du själv ngn?
Jag äger heller inga av dessa aktier, men med en något diversifierad portfölj är det nästan omöjligt att inte äga dem indirekt. Flera av mina USA-fonder har dem i övervikt, så jag äger faktiskt rätt mycket tech aktier. Tillsammans utgör Microsoft, AMD, Nvidia, Alphabet och Apple egentligen 7-8 % av min placeringsportfölj. Skulle man t.ex. placera i den populära ETF:n SXR8, så har man dessa aktier till ca 25 % av värdet.
Normalt brukar jag inte så ofta titta på innehållet i mina fonder, men gjorde det nu. Upptäckte överraskande att jag äger en betydande andel i en för mig helt okänd irländsk byggnadsmaterialfirma CRH. Aktiekursen har stigit med ca 70 % på ett år och 170 % på 5 år. Vem hade trott att det går att göra pengar på cement i dessa tider?
Börsen har förmåga att överraska ! Kul om det händer på uppsidan!
OHOJ alla investerare i kafferummet
Pingar @Lillen @Dividendseglaren @sten @börsen84 @Johannes_Sippola @espresso_invest @Aili @aktiegirraffen @Aktiefarmaren , men frågan går ut till alla som vill delta !
Jag kommer att få äran att intervjua Albin Kjellberg, dvs Aktiealbin inom kort. Finns det någon fråga som du skulle vilja att vi ställer till Albin?
Mer om Albin Kjellberg:
Albin driver bl.a.
https://investeramera.se/ samt även travsajten https://travcash.se/
Albin är den andra programledarhalvan från Uppesittarkväll, samt frilansande programledare, moderator och aktieprofil. Han är känd som programledare på EFN.
Tack för att du frågar!
Jag äger inte. Det finns många välpresterande företag där, jag brukar inte köpa välpresterande företag
Tack för att du frågar!
Han är känd för sitt sparande.
Så ge honom uppgiften att hålla ett hisstal, det vill säga han måste berätta för en slösande person på en minut hur man sparar enkelt och lätt.
Super med hisspitch! Yes! Tack!
Från andra sidan havet är det alltid intressant att höra deras syn på sina investmentbolag: värderingsnivå, nya uppstickare, vad sker i de onoterade innehaven etc.
Fint! Tack! Skickade precis i väg frågorna till Albin, men jag tror vi kan klämma in denna ännu
Hej alla !
Det var ett utmärkt nöje att intervjua Albin Kjellberg, kan inte säga annat!! Enbart 27 år gammal, men har redan uträttat MASSOR! Gillar hans inställning till att börsen skall vara kul - och att det bygger på ett samhällsintresse. Däremot sticker han inte under stol med att målet är maximal avkastning. - > Något jag själv definitivt borde bli bättre på!
Tusen tack till @Dividendseglaren och @börsen84 !! Jag fick med era frågor!
Hela intervjun hittar ni här:
Albin Kjellberg: Maximera avkastningen! - Inderes
Ser ju nästan ut som om ni vore släkt!
Tackar för att frågorna rymdes med; ska kolla avsnittet ikväll!
JA! Kul att du kollar ! Det kom faktiskt en hel del guldkorn: man hinner ju snacka en del på en timme
Om att vi kunde vara släkt: på bilden gick vi onekligen i samma färgskala . Jag borde haft mina glasögon på för ännu bättre effekt.
FLERA TIPS!
I morgon, dvs 22 maj går AVANZA BÖRSDAG av stapeln, med start kl.8:00, svensk tid!
Tidtabellen för de bolag som presenterar ser ut såhär:
08:00 Vimian
08:30 NCAB
09:00 CTEK
09:30 Ovzon
10:00 NYAB
10:30 FIKA paus
10:50 United Bankers
11:20 Cinclus Pharma
12:00 Boliden
12:20 Skolon
Hela sändningen ser du här:
PÅ Torsdag, 23 maj är det dags för UPPESITTARKVÄLL igen!
Denna gån medverkar vår egen Erkki Vesola!
Direktlänk till sändningen finner du här:
Tack igen till intervjuaren och den intervjuade!
Det är verkligen viktigt med sådana här ämnen och teman. Man skulle kunna lyssna och läsa mer om dem.
Herr Kjellberg verkar ha den förnuft och tålamod som krävs i denna “maratonsport”.
TACK för berömmet! Albin är superb! Och : JA: han är defintivt en av dem som har allt som krävs!
HETT TIPS IGEN!
Avanza Börsdag är i gång! Du finner LIVE sändningen på denna länk:
För den som inte hinner titta på sändning just nu:
Följ med Twitterflödet på : x.com
@Pia_Maljanen är på plats och live-twittrar från eventet!
Följ tråden här:
Jag har ständigt tvivlat på utvecklingen av detta företags aktie.
Jag har ständigt haft fel.