RevolutionRace - Att sälja funktionskläder online ger en ständig diskussion kring tillväxt

Att grundare säljer och innevarande VD köper kan även ses som en naturlig utveckling. Att Fischbein tankade för 1,3 miljoner SEK i fredags är en klart förtroendeingivande signal gentemot aktieägarna.

Förstår debatten - o kommunikationen kring det hela + tidpunkten kan man alltid ifrågasätta, (lock-ups, återköpsprogram osv) men på sikt, för själva bolagets (+ aktiens utveckling) är detta en del i utvecklingen: ny styrelse på plats också o positiv rapport i motvindsklimat (med en vd som visar skin in the game): not too bad, eller?

Altor minskade alltså, enl uppgift ägande från 31% till 27 %, grundarparet Nyrensten från 23,3 till 20% om jag inte missminner mig.

Nedan rubrikklipp från Affärsvärlden och Di.

1 gillning

Lyssningstips till alla som är intresserade av bolaget:
Kvalitetsaktiepodden, dvs KAP: Ola, Claes och Markus diskuterar bolaget + manglar rapporten i det senaste poddavsnittet :slight_smile: ! Kul att de även nämner vår intervju där :slight_smile: !

Avsnitt 160 - Ska vi ta in en konsult? • Kvalitetsaktiepodden

Även Börspoddens Skogman och Isaksson hade tankar kring både bolaget + vd: när de kommentarede rapportflödet:

Avsnitt 546 - Bra jobbat Eken! - Börspodden (borspodden.se)

1 gillning

Som du säger Isa tror jag inte det är något allvarligt på lång sikt utan snarare ett orosmoment på kort sikt. Har ett stort förtroende för Paul sett till hans bakgrund men även sett till hur han har presterat i bolaget.

3 gillningar

Kan bara hålla med. Jag tycker Paul gör mycket rätt när det kommer till sända signaler från hans sida.

2 gillningar

Kul att Paul tydligen bjudit in sig själv till Börspodden också. Han får mer poäng av mig där!

Alltså avsnittet veckan efter det som ovan nämndes (i onsdags): deltog han o svarade på kritiken :)! Direktlänk nedan. Kom in sist i programmet, efter det vanliga snacket:

Disclaimer: äger fortfarande ej.

1 gillning