Hexatronic - växa med genom förvärv

Låt oss starta en tråd om Hexatronic. Företaget startade webbsändningar med Inderes Q2 låter hoppas Inderes kan också börja göra aktieanalyser på Hexatronic.

Bolaget producerar optiska kablar, datacentertjänster och hårda miljötjänster för militära och tunga produktionskunder.

Det är många faktorer som driver företagens tillväxt i framtiden :open_mouth:

Bolaget växer främst med genom förvärv.

Kolla Inderes-intervjun med VD Henrik Larsson Lyon! :blush:

8 gillningar

Tack Yu för infon! Är du analytiker? :slight_smile:

Den intervjun med Isa var utmärkt och även intervjun med Hexatronics Henrik Larsson. Show verkligen sevärd. :pray:

Spännande nog ett intressant företag som behöver utforskas mer i detalj. :thinking:

1 gillning

Jag är produktchef för Inderes årsmötesteknologi. Men jag jobbar mycket med Inderes Community -teamet. Kul att vara med på forumet!! :slight_smile:

Jag är också en privat investerare. Glad över att hitta nya investeringar från sverige! =))

Jag kommer faktiskt till sverige nästa vecka för att sätta upp Embracers årsstämma med mitt team.

1 gillning

:slightly_smiling_face:

Hexatronic har haft det kämpigt på börsen sedan sin Q2:a. Med ett dropp på cirka 26% bara senaste månaden har det blivit mycket snack kring bolaget.
Sedan rapporten har man gjort ett förvärv, ATG Technology Group Limited (”ATG”), en unik aktör inom fiberindustrin på Nya Zeeland. Här kan ni läsa mer om det förvärvet.
Förra veckan gick bolaget ut med ett pressmeddelande med en uppdatering kring bakgrunden av den senaste tidens aktiekursrörelser där man nämner att främst Tyskland och USA har haft en svagare marknadsförhållande än väntat.

Har investerarna tappat förtroende för Hexatronic? Relationen blev inte starkare när flera mediahus (Di, aktiespararna) skrev om att Hexatronic hade dagen innan man släppte PR:et om sämre marknadsutsikter, snackat med SEB som i sin tur skickade ut en kortare analys till sina kunder. Det ledde till att aktien rasade dagen innan Hexatronic själva gick ut med budskapet till hela marknaden. Redeye nämner att det är just förtroendet från investerarna som är orsaken till den droppade aktiekursen.
Nu är vi en månad bort från den kommande Q3:an och vi får se hur tonläget och relationen är då när det är dags.

2 gillningar