Tråd kring RVRC Holding som presenterade sin Q3 22/23 (brutet räkenskapsår) igår den 9/5.
Jag brukar tänka att jag är ansiktet utåt för den nya generation när det kommer till aktieintresse. En som läser mycket på diverse olika kanaler som nås av olika åsikter och tankar från många individer. Här kommer mitt första inlägg, halvt partisk då jag jobbar med detta hos Financial Hearings, men förhoppningsvis kan detta vara starten på något.
Om RevolutionRace
RevolutionRace erbjuder högkvalitativa funktionskläder för människor med en aktiv livsstil. Bolaget grundades 2013 av Pernilla Nyrensten och Niclas Nyrensten, Creative Director. Genom att sälja kläder online, direkt till konsument utan onödiga mellanhänder, kan RevolutionRace erbjuda produkter som har ett oslagbart värde avseende pris, kvalitet och design. Tillsammans med sina kunder har vi vuxit snabbt och säljer våra produkter till fler än 35 länder.
Men sedan augusti 2022 är inte Pernilla Nyrensten VD för bolaget. Den dåvarande ordförande i styrelsen Paul Fischbein, tog över som VD. Tillsammans med CFO Jesper Alm presenterade duon RVRCs Q3 rapport den 9/5.
Lyssna på Q3 rapporten här.
Personligen är inte jag den som sitter på mest kunskap när det kommer till analysera rapporter. Så för mig är intervjun nedan väldigt intressant att lyssna på, då det ger mig mer klarhet kring RevolutionRace som aktie för mycket av rapportens innehåll summeras på ett enklare sätt.
@Isa_Hudd ställer sig frågan: hur sover VD Paul Fischbein?
Se intervju av @Isa_Hudd med Vd Paul Fischbein här.
Kommentarer
Aktien har fallit omkring 18 procent sedan årskiftet med fick en halv-positiv reaktion på rapporten. Försäljningen minskar återigen på den nordiska marknaden men VD Paul Fischbein benämner att man är inte är så beroende av enskilda marknader längre. Investeringar sker inom marknadsföring (vilket man själv har märkt hos influencers). Men reaktionen från aktiemarknaden påverkades även av att man i rapporten flaggar för att tillväxten har varit högre hittills under innevarande kvartal.
Så det ska bli intressant att följa RVRC och se om förväntningar nu på tillväxten blir för hög till nästa kvartalsrapportering eller om det kan bli en positiv reaktion.
RVRC kommer att presentera sin Q4 rapport den 15/8.
Skulle vara kul att läsa andras tankar kring RVRC, eller komma med förslag kring vad vi kan fråga VD Paul Fischbein om vi får chansen att intervjua honom igen vid nästa rapport.