Starbreeze - Allt börjar med PAYDAY 3

Idag går aktiekursen åt ett annat håll…

Igår fick spelarna som köpt silver- och gulversionerna tidig tillgång till PAYDAY 3. Jag spela PAYDAY 3 ungefär 2 timmar igår på PC. Jag hade inga tekniska problem, och mitt intryck av spelet var bra. Allt gick dock inte lika smidigt på PS5 var spelet inte fungerade korrekt. Detta problem upprörde PlayStation-communityn, som hade sett fram emot att spela spelet. Problem som detta är olyckligt men i det stora hela tror vi inte att detta är ett större problem. Nedan vår kommentar på engelska om detta.

Spelets officiella lansering är på torsdag, och det är då PAYDAY 3:s GaaS-berättelse verkligen börjar. PAYDAY 3 är för närvarande det tredje mest sålda spelet på Steam och hade en upp till 35 200 samtidiga spelare igår på Steam.

5 gillningar

@Isa_Hudd and @anton.damsten ja kafferast och Starbreeze :slightly_smiling_face:

1 gillning

Senaste kommentaren från Anton angående PAYDAY 3 och hur det har mottagits sedan sin release. :slight_smile:

2 gillningar

Nedan vår senaste kommentar gällande PAYDAY 3. Under lanseringshelgen hade PAYDAY 3 en topp med samtidiga spelare (CCU) över alla plattformar på 218 250 och en topp med 1 347 510 unika spelare (DAU). Starbreeze Nebula har för närvarande 3 794 172 registrerade användare. Siffrorna ser lovande ut, men de tekniska problemen som upplevdes förra veckan har fortsatt och gjort spelarna besvikna. Baserat på de preliminära siffrorna verkar PAYDAY 3 ha förutsättningarna för långsiktig framgång, förutsatt att det kan åtgärda de tekniska problemen och återvinna förtroendet hos sin community.

För läsaren som vill veta mera om situationen kan jag rekommendera videon nedan.