Denna myUplink kom som en nyhet till mig. Jag måste forska i det här, det enda jag visste från tidigare var Uplink, som kostade extra, och som verkade vara aningen krånglig att använda (?). Detta tycks vara ett steg mot rätt riktning, men kanske grundproblematiken (åtmistone här i Finland) är, att det inte finns någon återförsäljare ellen annan aktör som överhuvud taget är intresserad av att kommunicera med potentiella kunder. Då vi beställde vår värmepump mitt under corona var det egentligen inte fråga om att köpa en värmepump bland många olika leverantörer utan dels fråga om detektivarbete som gick ut på att hitta någon leverantör som över huvudtaget är intresserad av att sälja en värmepunp till en enstaka konsument.
Med så urusel återförsäljarnätverk som Nibe har i Finland så skulle företaget vinna stort om dom skulle sälja (inklusive installering) direkt till konsumenter. Produkten är ju bra och jag valde Nibe pga av att det är en marknadledare och att tekniken är säker och prövad. Jämfört med vär gamla Thermia har Nibe visat sig vara klart energisnålare, vilket kom som en positiv överraskning.
Kikade på dina analyser och borde ha kikat tidigare, detta skulle ha sparat mig en hel del pengar. Jag hoppas verkligen att Nibe i framtiden satsar mera på software, allt annat är väl mer eller mindre i ordning med detta företag med tanke på den marknad som en framtida fortsatt grön omställning möjliggör. Trors alla utmaningar och missar tror jag ändå på Nibe, men mitt stora frågetecken är hur företagsledningen kommera att kunnna hantera marknadsföringen av denna finna produkt.