Behandling och lindring av tinnitus - Duearity

Det är dags att skapa en tråd om Duearity. :star_struck:

Duearity beskriver sig själva som “ett svenskt innovativt medicintekniskt företag med en vision om att skapa produkter som gör en positiv skillnad för människor som lider eller besväras av tinnitus.”.

Här intervjuar analytiker @lucas.mattsson Duearitys VD Fredrik Westman. Det är ypperligt tillfälle att lyssna och lära sig grundena om Duearity.

Det är ett relativt nystartad bolag där första tanken kom till maj 2020 men första produkten Tinearity G1 är redan lanserad på marknaden. Här är en bild från Duearitys egna hemsida.

I intervjun nämner Fredrik att 6-7% av befolkningen i Europa och USA lider på något sätt av tinnitus. Om jag Ibland kan brottas med att ett bolag på börsen är svårt att förstå sig på, så kan jag tycka i detta fall att Duearity är lite enklare att förstå sig på när det kommer till produkten och marknaden. I intervjun nämner Fredrik även hur produkten är uppbyggd och förklarar hur de ska skydda sig mot att större aktörer skapar liknande.

Låt oss diskutera vidare hur Duearity kan fortsätta sin utveckling här i tråden.

1 gillning

Det kan vara så att jag drar lite fel slutsatser, men detta bör nog ses som ett mycket positivt tecken på tillväxt och expansion på den amerikanska marknaden. Samarbetet erbjuder en bra möjlighet att utöka produkternas tillgänglighet och förbättra varumärkets synlighet. :slight_smile:

1 gillning