Vaisala: högteknologiska mätinstrument för krävande ändamål

Tusen tack @Lillen för din sammanfattning!!! Har ej kollat siffrorna på detaljnivå, men vi kan ju fundera tillsammans om det är ngt särskilt vi borde ombadera Pauli om … Dvs vi samlar lite tankar o försöker få svar på allt samtidigt (Vilket sällan funkar :), man brukar vanligtvis ställa en massa frågor, o sen väcks det följdfrågor på det :slight_smile: … Nå hur som haver: mina egna tankar.

• Äger ej
  • Har alltid ansett att det är intressant iom att de verkligen besitter kunskap som är svår att ersätta från annat håll: dvs I really dig the moat :slight_smile:
  • För er som inte känner min svärmor har detta mindre betydelse, men för mig som känner henne säger det en hel del. Hon är världens petigaste (fd ekonomichef, numera pensionär, men bokför fortf. som hobby kan säga något). Hon gillar Vaisala. Har gillat i 40 (?) år. Säger en del :rofl:, eller inget alls…
  • Har länge funnits på min egen radar. Upplever alltid värderingen som ett gissel.
  • Funderar dock på lönsamheten: hra ej koll på detta o exakt vad som krävs i produktionen osv: ytterligare kostnadsökningar att vänta? el tillfällia setbacks? @Lillen : har du koll?
  • Det andra är servicebiten o omsättningsmixen: kan man inte göra “påsälj” i större utsträckning, eller har jag missat ngt?
  • Regardless: HUR coolt är det inte att med denna teknologi? Alltså INTE många som kommer i närheten…

Vad säger ni? Vad vill vi veta om Vaisala, på riktigt? Ska vi lista frågor till Pauli?

2 gillningar