Tietoevry : billig och bra, eller värdefälla?

Några tankar kring Tietoevry.
Hög direktavkastning: check
Naturliga drivkrafter för businessen: check
Kontinuerlig efterfrågan, även långsiktig: check
samtidigt
En mycket långsam organisk tillväxt: check
En aktiekurs som stampar på stället: check

IEn tråkaktie som ändå levererar? Värdefälla? Eller potentiell upside med hjälp av den nya strategin, som btw får tummen upp av Inderes analytiker Joni Grönqvist. Kolla in videon för sammanfattning av caset :)!

7 gillningar

My 2 cents: stort, stabilt, etablerat företag med bred verksamhet. Dessutom väldigt låg värdering. Lär inte växa snabbt, men sett till den IMHO låga risknivån så är ca. 6% dividend som växer i sakta mak redan en tillräcklig avkastning. Om aktien därtill skulle stiga ett par procent så är jag riktigt nöjd!

5 gillningar

Sant det du skriver: stort och stabilt. Brukar man inte säga “boring is good”… :slight_smile:

4 gillningar

Tietoevry uppvisade organisk tillväxt i Q1’22, vilket har varit ngt av en stötesten för bolaget. Strategin med självständiga affärsområden verkar lovande. På videon kommenterar analytiker Joni Grönqvist kvartalsrapporten :+1:

4 gillningar

Hej, nedan ännu en sammanfattning över hela IT -sektorn: i videoformat + text:

4 gillningar

Intressanta nyheter!

2 gillningar

1 gillning

CMD recording from Stockholm by our team: Tietoevry Capital Markets Day 2022 – Wednesday, Nov. 30 at 1:00 pm CET

Our latest report (from Helsinki :slight_smile: ) Tietoevry: Positive Capital Markets Day

2 gillningar

Analytiker @joni.gronqvist sammanfattar kapitalmarknadsdagen: mot färre enheter och högre lönsamhet, men svarar även på den viktigaste frågan just nu, dvs är Tietoevry värdig att placeras under granen i år?

2 gillningar

Tietoevrys Q4:a + helåret gick i positiv anda. 5 min sammanfattning av analytiker @joni.gronqvist

4 gillningar

Varje gång man talar om ett företag inom denna bransch så diskuterar man alltid löner, inflation och även möjlig brist på kompetenta medarbetare. Vad är TietoEvrys situation när det gäller dessa frågor jämfört med andra företag inom branschen? :slight_smile:

Kan man till och med kalla detta företag defensivt inom branschen? Jag undrar bara för att det är stort, har en stark position, bred kompetens, skalbarhet och har en sammanhängande helhet med mera.

Jag är lite skeptisk till denna företags framtida kursuppgång. :slightly_smiling_face:

Tack på förhand för svaret!

@joni.gronqvist ja Tietoevry analysis

1 gillning

@Pia_Maljanen, @joni.gronqvist ja Tietoevry. :slight_smile:

2 gillningar

Från glödhet till svalare sektor: konjunkturen slår även mot IT-konsulterna! Kolla in branschöversikten från ett Finländskt + Nordiskt perspektiv av @joni.gronqvist :partying_face:! Bolagsspecifika kommentarer på bl.a. Tietoevry!

1 gillning

Här ännu en direktlänk till den utmärkta artikeln på ämnet: bra branschöversikt av @joni.gronqvist och @Frans-Mikael_Rostedt :+1: :+1:!

1 gillning