Remedy Entertainment

Jag har läst några investerares tankar och baserat på detta har jag skrivit ner mina reflektioner. Jag är själv ingen expert på detta företag. :slight_smile:

Företaget har framgångsrikt genomfört sin strategi sedan börsintroduktionen, trots att det har funnits misstag och förseningar längs vägen. På åtta år har det utvecklats från att vara en underleverantör till en självpublicerande aktör med IP- och publiceringsrättigheter. Denna förbättrade position i värdekedjan är en av de största drivkrafterna för lönsamheten.

Implementeringen av modellen för multiprojekt har haft sina utmaningar, men företaget har förbundit sig att släppa i genomsnitt ett spel per år. Om modellen lyckas kan det skapa betydande värdeskapande potential. Företagets nätverkseffekter, såsom att kombinera spelvarumärken och utvecklarvarumärken, möjliggör ökade förbeställningar och “day 1”-köp. Dessutom gör RCU det möjligt att effektivt genomföra cross-selling.

Under de kommande åren förväntar sig företaget årliga spelutgivningar, och investerare kan bedöma framgången baserat på företagets nuvarande spelvarumärken, såsom Control 2 och Alan Wake 3. Om dessa spel misslyckas, kan företaget överväga att söka en strategisk köpare och fokusera på andra IP:n de äger på ett kostnadseffektivt sätt.