Portfölj updates - Hur ser din portfölj ut?

Tack för att du delar med dig!! KUL!

KH Group: du skriver att du har köpt mer: berätta gärna lite mer om hur du tänker här! Äger ej själv, det är Thomas som analyserar på Inderes, men hör gärna dina tankar :)!

1 gillning

Tack för frågan! :blush:

KH Group är verkligen billigt värderat enligt värderingsmultiplar, även om det kan vara ett “symptom” på att det finns något dystert i framtidsutsikterna.

Å andra sidan har KH:s “branscher” gått nedåt och vi är förmodligen i något slags svacka, men även med det i åtanke tycker jag att bolaget är billigt. Man bör också komma ihåg att KH äger bland annat Indoor, som verkar inom möbelbranschen, och det kommer att återhämta sig förr eller senare.

På samma sätt betraktas deras “bygg- och anläggningsmaskinsektor” för kritiskt, men det beror troligen delvis på att många byggprojekt och projekt som kräver vissa typer av maskiner håller på att avta, men å andra sidan fortsätter infrastrukturprojekt och liknande att fortskrida och kommer att göra det i framtiden.

Bolaget hade rykteproblem och det kanske fortfarande påverkar det.

Den nya strategin, satsningen på personal och de stora ägarna har förblivit desamma.

Risken jag ser är om den allmänna ekonomiska situationen eskalerar kraftigt och räntorna stiger, eftersom balansräkningen inte är så stark på Indoor-sidan, det vill säga inom möbelbranschen. Å andra sidan påverkar dessa räntor och den allmänna ekonomiska situationen alla.

Och om KH Group växer organiskt och dessutom gör framgångsrika företagsförvärv, då kommer investerarna att vara nöjda. Dessutom, om den här enligt mig alldeles för billiga bolaget upptäcks på marknaderna eller till och med i Sverige generellt sett, så kommer aktien att jubla. :sweat_smile:

2 gillningar