OptiCept Technologies - högteknologiska lösningar inom livsmedels-och växtindustrin

Företagets aktie har en intressant börs historia… men idag, på fredag, var det en trevlig “grön” kursreaktion! :sunglasses:


Tillväxtstrategin kräver mer pengar och företaget verkar inte ha tillräckligt med det på egen hand, så de måste låna, om jag förstod rätt. Nu är räntorna fortfarande höga och sådan finansiering är förmodligen inte “billigt”. Har jag rätt? Jag vet att företaget inte är helt utan pengar, men ändå…

Det verkar ganska ofta som att finansieringsbehovet underskattas eller åtminstone så kommuniceras det så och sedan begärs mer och mer. Sedan i ett sådant fall finns det inte billig finansiering tillgänglig och dessutom, när man tänker på räntemiljön, är det lite… obehagligt.

Om saker går långsamt eller inte alls framåt, så… herregud… mycket lån, men pengarna kommer inte ordentligt.

Ursäkta mina negativa tankar, jag skrev bara snabbt ner mina tankar, även om jag inte är en expert.

Kan lån/tilläggsfinansieringar bli ett stort problem för detta företag om företaget INTE presterar utmärkt? Eller har företaget tid att vänta och räcker det med en mer måttlig framgång?

Tack på förhand för svaret! :slight_smile:

1 gillning