Det här var också min första tanke. Gillar också det att bolaget gör redan en vinst och har etablerat sig internationellt, så de har redan en god track rekord!
På basen av min uppfattning gäller det transportbolag.
Kunderna är små och medelstora transportbolag. De söker efter marknadsledarskap i norden, men de strävar efter geografisk expansion till ytterligare europeiska länder. Priset bestäms enligt användning.
Kan inte svara på frågorna om integration eller teknologi. Om jag förstått rätt så kan man integrera Opters lösning i leverans planeringssystem, men vet inte om ERP Det finns en app, som hjälper att hantera transportens administrativa sida och planering. Fakturering borde ingå enligt min uppfattning.
2021
VD:n är största ägare via ett bolag.
nej
Enligt vad jag förstått så in-house, men har inte riktigt minne varifrån jag snappat det upp.
Detta var faktiskt något jag screenade. Jag screenar inte så ofta, men prövade på det i finchat.io . Funkade väl och började kolla upp närmare av bolagen jag screenat. Opter verkade intressant, övertygande och som ett bolag vars produkt jag tycker att har möjlighet att växa.
Finansiella mål
Opter eftersträvar en fortsatt lönsam tillväxt och fortsatt utdelning till aktieägarna. Bolagets
finansiella mål är utformade utifrån olika tidsperspektiv; kort sikt (1–2 år), medellång sikt (3–5
år) och lång sikt (6–10 år).
• Omsättningstillväxt om cirka 15 procent i genomsnitt på kort- till medellång sikt
• Totala intäkter om 100 MSEK år 2025
• EBIT-marginal om lägst 30 procent på medellång sikt
• Utdelning om lägst 60 procent av resultatet efter skatt
Bolagets finansiella mål åsyftar försäljning på den nordiska marknaden och inkluderar därmed
ej eventuella intäkter eller kostnader relaterade till andra marknader.