Grymt där! Har dessvärre inte hunnit läsa genom rapporten ännu vilket får bli en helgsyssla troligtvis. Jämförde mot mina estimat och där bommar de tyvärr ganska väsentligt. Både lägre tillväxttakt än väntat samt lägre lönsamhet (vilket ju är sammankopplade) gjorde att de var en bit ifrån.
Just marginalerna är och har jag blivit liiite mer vaksam över sedan man börjat ta in extern arbetskraft för att kunna ta sig an fler projekt än innan på bekostnad av lönsamheten. Det är inte något jag är ett fan av ifall det sker i en alltför stor utsträckning.
Drar man ut tidslinjen något så har ändå bolaget, vad jag anser, en relativt god marknad till mötes. Mr Remahl har även gång på gång nämnt den höga och ständigt ökande underhållsskulden inom svensk järnväg vilket bör hanteras och ge ytterligare kontrakt till kompetenta leverantörer såsom Railcare.
Tycker även förvärvet man gjorde här senast samt ny avtalet med LKAB, som äntligen fick lite längd i sig, talar för att bolaget har en ganska tydlig runway framgent där tillväxt och ökar förtroende hos kunderna är centralt.
Återkommer efter läsning!