KONE - kvalitativt och stabilt, men var hitta nästa Kina?

Ny video om KONE där analytiker Erkki Vesola kommenterar nyheten om Ehrnrooths uppsägelse KONE: VD Ehrnrooth avgår

3 gillningar

Några observationer som jag ser positivt på för Kone:

Underhålls- och moderniseringsmarknaderna drar, och det finns tillväxtutsikter även inom modernisering av hissar.

Ägarfamiljen Herlin, som äger Kone, har köpt upp en betydande mängd aktier i bolaget.


Kone är med i en sådan “tabell”.

https://twitter.com/Quartr_App/status/1726622871043125454


image

1 gillning

Detta är en absolut icke-relevant analys, men på något sätt måste jag få kommentera detta i alla fall…
Är nyss hemkommen från New York. Har många spaningar på temat, men en som jag bara känner att jag måste få skriva ner i denna kedja:

KONE lyste med sin frånvaro på Manhattan! Den enda gången jag noterade brandet var i H&Ms rulltrappa på 5th. Då var tyvärr en del av rulltrappan stängd pga av service o man fick vandra både uppåt och neråt…

(H&M, by the way, är ett brand som däremot lyser med sin närvaro i staden… på bästa adresser, bl.a. denna, ovan nämnda, på the 5th…).

Ett annat ställe som KONE lyste med sin frånvaro var Empire State Building, där OTIS proklamerade sin överlägsenhet och fick rejält med reklam och utrymme iom sin hisskonstruktionsdemonstration för alla besökar …

OBS! En YTTERST icke-vetenskaplig spaning av ett mumintrolls utflykt till Manhattan. Lite besviken över det egna hemlandets tillkortakommanden i alla fall på synlighetsfronten…

1 gillning

En utmärkt, högkvalitativ och kostnadsfri analys av KONE. :slight_smile:

The main uncertainties in KONE’s Q4 report to be published on Friday relate to order intake, market comments and the 2024 guidance.

1 gillning

Pinfärsk Kone intervju med mig och Erkki Vesola

2 gillningar

Rapportsläpp för KONE i dag. Modest uppgång i orderingång och försäljning:

1 gillning