KH Group är en finansiell koncern

Hejsan @börsen84 och glad påsk först och främst! :hatching_chick:

Jag sku själv sammanfatta KH Groups 2024-2025 till följande punkter:

• Största value driver: KH-Koneet - kan KH upprätthålla samma jättebra EBIT-marginaler, som nu påvisades under Q4:n 2023? Och kan dom vända sjunkande omsättningsnivå tillbaka till tillväxt? Påriktit viktigt att största delen av koncernen (och i ngt skede den ena delen av koncernen) int far åt skogen
  • Andra punkten: kan Indoor Group äntligen nå ett hållbar omslag, och sen kan det bli listat tillräcklig snabbt (alltså sådär att det int tar tills typ 2026 för att hända…)
  • Sen sista punkten: gällande HTJ och speciellt NRG anser jag att viktigast sku vara att få dom bort från koncernen (dvs. att dom sku troligen säljas så snabbt som möjligt).

Speciellt om KH-Koneet kan upprätthålla bra utveckling som dom tills vidare har haft, sen anser jag att int kan aktiekursen i längre lopp gå åt skogen :smiling_face: Men mycket är också beroende av cykliska faktorer, lite hjälp från ekonomi sku vara kiva, att aktivitetsnivå sku stiga från mycket :poop: kanske till mindre :poop:. Eller även neutral!

Hoppas det här svaret var tillräckligt förståerligt ti dig :sweat_smile:

1 gillning