Halloj alla mitt i rapportfloden !!
Det är intensiva veckor för många just nu! Ibland måste man helt enkelt påminna sig själv om att långt ifrån alla är börsintresserade! För oss som, pga av jobb, eller intresse sitter mitt i stormens öga då det, formligen regnar rapporter är det lätt att glömma att långt ifrån alla befinner sig i samma bubbla ! Det finns en värld “därute” också !
För dig yrvaket svarar “vad? är inte alla intresserade av EBIT i precis bolag X eller Y” : kanske dags för en promenad , ett samtal till moster, eller någon annan när eller kär, eller varför inte: dags att svänga ihop en nyttig smootie ?
För den som vill hålla sig i börsbubblan, men behöver paus från rapportträsket: rekommenderar jag av hela mitt hjärta senaste avsnittet av Uppesittarkväll - där vår alldeles egna @Juha_Kinnunen gästade och snackade Fortum! “A decade of value destruction” var rubriken på en av slidsen - önskar jag kunde ha kommit på det själv! @Juha_Kinnunen : du borde göra en låt på det - i äkta Guns & Roses stil !
Direktlänk till sändningen nedan. För den som vill forwarda direkt till Juha: kolla vid 1h 10 min.: Uppesittarkväll 24/10 från Inderes Event Studio
På samma tema: dvs sändning : den som inte har sett Börsspaningar: DO IT ! Fräscht och proffsigt !! Tusen tack @JesperHagman @lucas.mattsson @christoffer.jennel och hela gänget på plats i Stockholm, samt gästande stjärnorna @marianne palmu och @rauli.juva
Direktlänk till sändning: Börsspaningar - Intressanta case att kika närmare på! - Inderes
Tar även tillfället i akt o tipsar om övrig läsning, som inte har rubriken “kvartalsrapport” , men fortfarande på samma aktietema.
För ett tag sedan släpptes Kempowers omfattande analys. Det är bra läsning - TACK @pauli.lohi !!, men har fått oförtjänt lite uppmärksamhet. För alla som vill grotta ner sig: långt över 40 sidor! Dig in!!
Kempower extensive report: Development of competitiveness put to test - Inderes
Idag dessutom, fresh from the press, pinfärsk Kempower analys:
Kempower Q3’24: No clear signals of a growth turnaround yet - Inderes
Tjitjing från en som nu lyfter huvudet från rutan för att gå ut i den friska luften med hunden och försöker radera alla tankar på EBIT i X eller Y för en stund! // Isa