Firefly AB - fortsätter tillväxten?

Det finns en hel del risker. Bolag specifica, men även sådant som berör mig.
Bolaget är ju mycket litet, vilket inverkar i deras möjlighet att förhandla med intressentgrupper. Det finns såklart ett behov att upprätthålla brandsäkerhet, men dels måste denna business vara beroende av investeringscyckler.
Som jag skrev i rubriken “fortsätter tillväxten?” så är jag lite orolig om bolaget klarar av att upprätthålla en såpas stark orderingång. Det blir att se.

Orderingång Q1 Q2 Q3 Q4
2021 86,9 76,5 87,8
2022 100,9 104,6 95,9 108,1
2023 122,6 122,9 127

Som @Isa_Hudd nämnde även i en annan kedja, kan också personrisker förknippas med bolaget. Deras VD är har jobbat länge på bolaget. Vem kan hoppa in när den dagen blir aktuell?

Det här var främsta risker jag kom att tänka på :slight_smile:

Jag har inte hittat någon analys av bolaget. Det här gjorde mig länge osäker, för hamnade helt och hållet lita på mina egna tankar och iaktagelser. Bollade med detta bolag med en bekant på finska forumet hen lyfte specielt fram order risken, men sa även att sådana bolag har möjlighet att växa hur länge som helst, om allt går bra.

Tillväxt potentialen i mitt tycke, kommer från a) öppna nya dotterbolag. De har vuxit organiskt genom dotter bolag i Rumanien och tror det var i Italien. De söker efter nya marknader att fortsätta organiska tillväxten. b) service business, de har talat om att där finns saker de kan ännu göra.

Branschen är inte bekannt till mig, men såg det som ett intressant bolag, för gillar små bolag som är specieliserade på en viss niché. :joy:

2 gillningar